сряда, 21 октомври 2015 г.

Коледни сладки!


Декември в моя живот е месец за печене на сладки - денонощно.

Спомням си началото на 90-те, последните дни на ноември, с мама обикаляме Женския пазар, за да купим продукти и най-вече различни ядки за коледните сладки. Сладки, които са радвали, какато мен, така и близки и познати и са присъствали винаги на празничната трапеза.
Да се върнем за още малко на Женския пазар: ужасен студ и блъсканица, измръзнали крака и ръце, но пълни торби с желаните продукти и за финал вълнуващо пътуване с трамвай №1. Детски спомени.

Като малка помагах с голямо удоволствие на мама, която успяваше да ходи на работа, да се грижи за семейството, а декември месец и да произведе огромно количество сладки. Ама огромно! Килограми! Най-различни - 10-15 вида, понякога и повече, за да може да зарадва всички колеги, приятели и роднини.

От както нея я няма, вече пета година, с печенето се захванах аз. Още не съм достигнала количествата и замаха, с който тя работеше, но с времето очаквам да натрупам опит. Надявам се. Сега това е моето общуване с нея.

Месец декември. Очаквам го с нетърпение, вълнение и тъга.

Леко сантиментален пост, но това е част от моята история скрита зад приготвянето на коледни сладки.




2 коментара:

  1. Здравей! Тези коледни сладки са част и от моите детски спомени! Много вкусни и красиво оформени! Когато ги опитах за пръв път, най-голямо впечатление ми направи колко мекички бяха, а ти ми каза че ги правите в началото на декември за да станат готови за Коледа! Вина съм се чудила как издържате на изкушението....Благодаря ти за вкусният спомен! Съжалявам, че майка ти не е вече до теб. Сега и при мен коледните сладки ще имат вкус на тъга...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, много си мила :) Нека тъгата да е по-малко, а хубавите спомени и радостите да са повече. Целувки. Предлагам ти да се видим към 20-ти декември, за да те заредя с малко вкусни спомени :)

      Изтриване